Home :  Stiri auto  : Arestarea masinilor: superafacerea din care primariile nu castiga nimic ...

Stiri auto

2014-06-05

Arestarea masinilor: superafacerea din care primariile nu castiga nimic

O agresiva campanie de ridicare a masinilor parcate ilegal se desfasoara in patru sectoare ale Capitalei. Firmele care opereaza „arestarile” incaseaza sume exorbitante de la soferi, dar nu dau mai nimic la bugetele locale. Iar lipsa parcarilor le ofera o afacere sigura.

In capitala exista 1.217.000 de masini care se bat zilnic pe aproape 450.000 de locuri de parcare. In loc sa faca locuri de parcare, din 2007 unele primarii de sector au inceput sa ridice masinile parcate neregulamentar, percepand de la proprietar o taxa pentru ridicare, transport si depozitare a autovehiculului de aproximativ 200 de euro. Pentru ca numarul locurilor de parcare este mult mai mic decat numarul masinilor din Bucuresti, afacerea este una foarte infloritoare pentru firmele care se ocupa de ridicarea masinilor parcate neregulamentar.

Conform statisticilor oficiale, in sectoarele unde s-au creat locuri de parcare, numarul masinilor ridicate pentru parcare neregulamentara este la jumatate fata de sectoarele unde nu s-au construit locuri de parcare. Elocvent este exemplul sectorului 3, unde s-au facut cele mai multe locuri de parcare: aici s-au ridicat cu 50% mai putine masini decat in sectorul 6. In sectoarele 4 si 5 nu se ridica masini. Desi are hotararea Consiliului Local, primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a decis sa nu ridice masini, pana cand nu termina de facut parcarile pe care le-a promis in campania electorala.

17.200 de autoturisme parcate neregulamentar au fost ridicate in Bucuresti de catre firmele special infiintate pentru acest lucru, de la inceputul anului pana in prezent. Aceste masini au fost ridicate in sectoarele 2, 3, 6 si, mai nou, in sectorul 1 de catre o serie de firme care au incheiat un parteneriat cu aceste primarii in urma unor licitatii.

Sectorul 6
Cele mai multe masini, 6.845, au fost ridicate in sectorul 6 de catre firma Ilcor Auto Eco SRL, de la 1 ianuarie pana la 23 mai 2009, potrivit cifrelor oferite de catre Brigada de Politie Rutiera a Capitalei. Conform procedurii, proprietarul unei masini parcate neregulamentar in sectorul 6 plateste urmatoarele taxe: 130 de lei ridicarea masinii, 130 de lei transportul acesteia si 180 de lei depozitarea in primele 24 de ore. In total ar fi un minimum de plata de 440 de lei.

La această sumă se adaugă încă 180 de lei pentru fiecare zi de depozitare a autoturismului. Un calcul scurt ne arată că firma Ilcor Auto Eco SRL a încasat de la începutul anului până în prezent cel puţin 753.000 de euro, adică în jur de 40.000 de euro pe săptămână. Asta înseamnă că firma care a câştigat licitaţia în sectorul 6 va încasa cel puţin două milioane de euro până la sfârşitul anului. Din toată această sumă, Primăria Sectorului 6 nu primeşte nici un leu. „Banii rezultaţi din activitatea de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar intră în conturile operatorului economic, nu la bugetul local. Operatorul economic SC Ilcor Auto Eco SRL are sediul social pe raza sectorului 6, iar Primăriei Sectorului 6 îi revine doar cota-parte din impozitul plătit de societate”, au explicat reprezentanţii Primăriei Sectorului 6. Primarul Cristian Poteraş a revenit ulterior şi a promis că va organiza altă licitaţie, în urma căreia va impune şi încasarea unui procent. Când şi cât nu a precizat.

Sectorul 2
În sectorul 2, în primele cinci luni ale anului, firma Supercom a ridicat 6.834 de autoturisme. Conform contractului, Supercom percepe aceleaşi taxe ca în sectorul 6, la care a mai adăugat şi TVA 19%, ne-a precizat primarul Neculai Onţanu. Prin urmare, ridicarea, transportul şi depozitarea unui autoturism parcat neregulamentar pe raza sectorului 2 îl costă pe proprietar 523 de lei cu TVA inclusă, la care se adaugă câte 180 de lei plus 19% TVA pentru fiecare zi de depozitare.

De la începutul anului, firmei Supercom i-au intrat în conturi în jur de 900.000 de euro, adică aproape 47.000 de euro pe săptămână. În acest ritm, până la sfârşitul anului, Supercom îşi va mai rotunji încasările cu încă 1,5 milioane de euro. Şi în acest caz, Primăria Sectorului 2 nu primeşte nici un leu. „Obiectivul nostru nu a fost să facem bani din aceste taxe. Noi am vrut să scăpăm de maşinile parcate ilegal. Banii care se strâng acoperă doar costurile de operare ale firmei”, susţine primarul Neculai Onţanu.

Sectorul 3
În sectorul 3 au fost ridicate cele mai puţine maşini: 3.300 de autoturisme. Costul unei astfel de operaţiuni este de 550 de lei, iar banii sunt încasaţi de către firma Rosal Ecologic Recycling System SRL. Acestui preţ i se mai adaugă câte 150 de lei pe zi, taxă de depozitare a autovehiculului. În primele cinci luni ale anului în curs, Rosal a încasat 452.000 de euro, ceea ce înseamnă 23.800 de euro pe săptămână, adică 1,23 milioane de euro până la sfârşitul anului.

Reprezentanţii Primăriei Sectorului 3 ne-au declarat că „taxele sunt încasate de către operatorul economic”, fără ca primăria să primească vreun leu. Conform datelor oferite de primărie, în 2007 şi 2008, firma deputatului PDL Silviu Prigoană a ridicat 8.435 de maşini şi a încasat 1,2 milioane de euro. „Nu e o afacere pentru mine. Ar trebui să verificaţi cât costă o maşină de ridicat, salariile angajaţilor şi combustibilul”, ne-a explicat nervos deputatul PDL Silviu Prigoană. El a precizat că o maşină de ridicat autovehicule costă în jur de 100.000 de euro.

Sectorul 1
În sectorul 1 se ridică maşini doar de o săptămână, iar captura este de 210 maşini. De această operaţiune se ocupă firma C.F.R. Transauto SA, care a încasat până în prezent aproape 37.000 de euro. În acest ritm, veniturile ei vor fi de aproximativ două milioane de euro anual. Spre deosebire de celelalte sectoare, Primăria Sectorului 1 este singura din Bucureşti care primeşte 20% din încasările firmei care ridică maşini.



sursa "Cotidianul "


Articole similare


Ultimele articole de pe blog







Reclama


  second hand  |  service-uri auto  |  dealeri auto  |  tractari  |  magazine  |  taxi  |  rent a car  |  financiar  |  legislatie  |  stiri  |  blog  |  contact 
© 2007 - 2021 Consiliere Auto
Toate drepturile rezervate
Masini Consiliere Auto Mobilpay