Home :  Stiri auto  : Mercedes va reduce producţia ...

Stiri auto

2014-06-05

Mercedes va reduce producţia

Uzinele Daimler vor produce cu 45.000 mai puţine masini
Mercedes-Benz, producătorul german de automobile aparţinând Daimler AG, pare a fi intrat într-o perioadă mai puţin fastă, în ciuda vânzării diviziei Chrysler, aducătoare de mari pierderi. Potrivit analistilor din industria auto, vânzările de automobile nu merg bine deloc, iar producţia ar putea fi încetinită, pentru a se adapta noii situaţii.
Ultimele comentarii si analize referitoare la evoluţia brandului Mercedes-Benz arată că lucrurile nu sunt tocmai roz pentru compania din Stuttgart, ca urmare a scăderii intense a cererii pe multe dintre pieţele pe care „steaua cu trei colţuri“ este prezentă. Reuters a publicat o informaţie potrivit căreia producţia de automobile Mercedes va fi mai mică cu aproximativ 45.000 de unităţi faţă de planurile iniţiale, această decizie implicând si negocieri cu sindicatele din uzinele Daimler. Primele discuţii, finalizate, confirmate de un reprezentant al companiei, au vizat fabrica din Unterturkheim (Stuttgart), cea în care sunt produse motoare pentru toate modelele si toate facilităţile în care se construiesc masini Mercedes, logica sugerând reduceri si la celelalte niveluri ale producţiei. Mai exact, reducerea cu aproximativ 45.000 a numărului de propulsoare fabricate a fost decisă deja pentru anul 2008, acest lucru implicând eliminarea unui schimb în procesul de fabricaţie, până la finele anului, cumulat cu oprirea producţiei pentru o săptămână în octombrie si cu extinderea vacanţei de Crăciun cu câteva zile în plus.

Europa, în scădere
Evoluţia vânzărilor Mercedes-Benz în cele 7 luni ale acestui an a cunoscut scăderi importante pe multe dintre pieţele europene, doar Germania, piaţa principală a mărcii, rămânând solidă. Ultimele date oficiale, furnizate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, corespunzătoare primei jumătăţi a anului 2008, arată că, la nivelul continentului (UE plus ţările EFTA), Mercedes a pierdut 6,8 procente în iunie, faţă de aceeasi lună a anului trecut, respectiv 0,1% pentru toate cele 6 luni, în condiţiile în care Germania, principala piaţă de desfacere a mărcii, a consemnat cresteri. La nivelul Europei vestice (UE 15) scăderea a fost chiar mai mare în iunie, de 7 procente. Comparativ, Audi a scăzut si mai mult, 3,3% pe 6 luni, însă principalul competitor, BMW, a înregistrat o crestere de 6,2 procente. Singura consolare a concernului Daimler rămâne Smart, automobilul de oras cunoscând un reviriment puternic (+30% crestere pe 6 luni) după înnoirea modelului si eliminarea versiunilor în 4 locuri. Celelalte pieţe unde au fost consemnate cresteri sunt SUA si Asia, însă si aici doar pe anumite segmente.

S Klasse, în pericol
Unul dintre cele mai importante modele produse de Mercedes-Benz, S Klasse, considerat, pe bună dreptate, nava-amiral a mărcii, a adus motive serioase de îngrijorare în staff-ul Daimler AG, ca urmare a scăderii vânzărilor pe cele mai mari pieţe. „Automotive News“, principala publicaţie destinată industriei auto mondiale, citează un „insider“ care susţine că „scăderea este critică, în special în SUA“. Iar când cel mai profitabil produs al unei afaceri scade, atunci lucrurile sunt într-adevăr serioase. De altfel, analistii citaţi de „Automotive News“ consideră că modelul S Klasse contribuie cu 20-25% la profiturile Daimler AG. La nivel mondial, cifrele de vânzări arată o scădere de 11,8% pentru S Klasse, pentru primele 6 luni, comparativ cu perioada similară din 2007. Iar în SUA, piaţă pe care modelul de lux s-a bucurat dintotdeauna de o atenţie sporită din partea clienţilor, acelasi S Klasse a pierdut 23%, în acelasi interval.
Si celelalte modele ale mărcii au cunoscut o perioadă mai puţin fastă, singura excepţie fiind C Klasse, cel mai vândut, de altfel, din gama Mercedes. Acesta a crescut cu 38,4% faţă de anul trecut (pe prima jumătate a anului), în timp ce restul modelelor au scăzut cu diferite procente.
Cei de la Daimler au declarat că sunt optimisti, în ciuda condiţiilor nefavorabile, si se asteaptă ca anul să se încheie cu plus, atât la nivelul vânzărilor, cât si la cel al profiturilor. Prima decizie luată pentru a echilibra lucrurile a fost aceea de a redirija producţia în surplus de pe unele pieţe către Rusia si China, acolo unde cererea rămâne ridicată.



sursa "SFIN "


Articole similare


Ultimele articole de pe blog







Reclama


  second hand  |  service-uri auto  |  dealeri auto  |  tractari  |  magazine  |  taxi  |  rent a car  |  financiar  |  legislatie  |  stiri  |  blog  |  contact 
© 2007 - 2020 Consiliere Auto
Toate drepturile rezervate
Masini Consiliere Auto Mobilpay